Gunther Robeets (JAVA Foodservice) is tevreden over de schoonmaak en het groenonderhoud door Cleaning Masters en Green Masters

“Multi Masters Group biedt
continuïteit en structuur”

Gunther Robeets
(facilities coördinator bij JAVA Foodservice)

Home » Onze sectoren » Testimonial JAVA Foodservice

JAVA Foodservice staat aan de top van de Belgische foodservicemarkt. Met 95 jaar ervaring biedt het bedrijf een ruim assortiment aan producten en services voor elke grootkeuken. Sinds de overname door Sligro Food Group in 2016 bevindt JAVA Foodservice zich in Rotselaar. Daar verzorgt Cleaning Masters de schoonmaak van de burelen. Hun collega’s van Green Masters nemen het groen- en parkingonderhoud voor hun rekening.

Gunther Robeets, facilities coördinator bij JAVA Foodservice, vertelt over het eerste contact in 2019. “Multi Masters Group kwam uit eigen initiatief aankloppen bij JAVA Foodservice. We waren net op zoek naar een externe partner voor de schoonmaak, want in datzelfde jaar breidde onze site in Rotselaar verder uit en liep het contract met onze vorige poetsfirma af.” De belangrijkste factoren in de zoektocht naar een nieuwe partner? “Kwaliteit en knowhow. We hadden een uitgebreide lijst met aandachtspunten. In vergelijking met andere poetsbedrijven wist Multi Masters Group de meeste hokjes af te vinken.”

Cleaning Masters verzorgt de schoonmaak van de kantoren bij JAVA Foodservice.

“Hier zitten we goed”

Gunther wijst op het gedetailleerde werkschema dat Cleaning Masters voorstelde. “In tegenstelling tot andere bedrijven had Cleaning Masters per ruimte en zelfs per materiaalsoort een procedure uitgeschreven. Dat gaf ons meteen het gevoel: hier zitten we goed.” Gelijktijdig met de opstart van Cleaning Masters gingen JAVA Foodservice ook in zee met Green Masters. Een van de gebouwen ligt namelijk aan een bosrand, dus vraagt het terrein om een regelmatige snoei- en onderhoudsbeurt. “Onze contactpersoon Alexandra Pot wees ons op de services van Green Masters. Tegenwoordig onderhouden ze ons parkeerterrein, de hagen en andere aanplantingen.”

Nauw contact

Sinds de opstart heeft Gunther wekelijks contact met de leidinggevende van de Cleaning Masters-ploeg om de algemene werking te overlopen. “She’s on top of it: ik kan het niet beter verwoorden dan dat. Ze weet altijd wat er gaande is en merkt ook meteen waar en wanneer bij te sturen. Voor een dringende vraag kan ik haar steeds rechtstreeks bereiken via gsm. Binnen 24u is elke situatie opgelost of beantwoord.”

Als je een facilitaire dienstverlener inschakelt voor onderhoud of schoonmaak wil je er eerlijk gezegd zo weinig mogelijk zelf nog mee bezig zijn. Multi Masters Group heeft dat heel goed begrepen.”

Zoveel mogelijk ontzorgen

Gunther wijst op de continuïteit en structuur die Multi Masters Group biedt. “Bij de vorige dienstverlener voelde alles willekeurig aan.” Dat is volgens hem te wijten aan de open communicatie en hands-onmentaliteit van Cleaning Masters. “Daar waren we specifiek naar op zoek. Als je een facilitaire dienstverlener inschakelt voor onderhoud of schoonmaak, wil je er eerlijk gezegd zo weinig mogelijk zelf nog mee bezig zijn. Multi Masters Group heeft dat heel goed begrepen: je merkt dat ze extra moeite doen om je zoveel mogelijk te ontzorgen.”

Samen tegen corona

De samenwerking tussen Multi Masters Group en JAVA Foodservice startte midden in het coronajaar. De strenge hygiënemaatregelen hadden ook een invloed op het reguliere schoonmaakschema. “Dagelijks laten we alle klinken, trapleuningen en lichtschakelaars drie keer reinigen en desinfecteren. Een keer door onze interne onderhoudsploeg, een keer door Cleaning Masters en een keer door de nachtploeg.”

“Dat gaf ons meteen het gevoel:
hier zitten we goed.”

Multi Masters Group verzorgt bij JAVA Foodservice de schoonmaak, het groenonderhoud en het parkingonderhoud.

JAVA Foodservice apprecieert flexibiliteit

De extra ondersteuning van Cleaning Masters betekent een zorg minder voor JAVA Foodservice. “Door hun flexibele optreden kunnen we de bedrijfscontinuïteit voor onze medewerkers tot op een zeker niveau behouden.” 

Prijs-kwaliteit

Zit er nog een samenwerking met Multi Masters Group in de pijplijn voor andere diensten? “Prijs-kwaliteit zijn we heel tevreden over Green Masters en Cleaning Masters. Als er zich in de toekomst nieuwe noodzaken aandienen, staat Multi Masters Group dus vast en zeker weer op onze lijst”, besluit Gunther.

Java Foodservice in het kort

  • Behoort tot de top 3 van de Belgische foodservicemarkt
  • Meer dan 95 jaar ervaring
  • Gevestigd in Rotselaar
  • Overname door Sligro Food Group in 2016
  • Samenwerking met Green Masters voor parking- en groenonderhoud
  • Samenwerking met Cleaning Masters voor schoonmaak burelen

Terug naar boven