Wat zijn de voordelen van outsourcing van technische profielen? We legden het voor aan Kim, technical recruiter bij Techni Masters. Kim geeft u in 6 vragen en antwoorden een mooi beeld van hoe Techni Masters zijn klanten ontzorgt door outsourcing.
Welke technische profielen levert Techni Masters?
Het team van Techni Masters telt zo’n 70 gecertificeerde storingstechniekers en onderhoudstechniekers. Zij hebben allemaal minimum 5 jaar ervaring in een productieomgeving. 90% van de techniekers wordt ingezet in de voedingssector. Maar we hebben ook mensen in de chemie, petrochemie, eigenlijk overal waar productiemachines staan.
Wat is het belang van goed onderhouden installaties?
Het is essentieel om de productie zo optimaal mogelijk te laten draaien. Daarom hebben we ook de juiste expertise bij onze werknemers. Als er een storing plaatsvindt bij een klant, kunnen zij dat op een vlotte en efficiënte manier oplossen zodat de productie zo snel mogelijk weer kan draaien.
“Wanneer wij een techni master bij een klant plaatsen,
is hij of zij al na een drietal weken volledig ingewerkt.”
Wat houdt outsourcing van technische profielen juist in?
We plaatsen techniekers bij klanten om storingen aan het machinepark op te lossen en ter plaatse preventief en curatief onderhoud uit te voeren. Daarom zorgen we voor een juiste screening en selectie van onze werknemers om op die manier de ideale match te vinden voor de klant.
En wat zijn de voordelen van outsourcing van technische profielen dan juist?
Dat de klant snel en efficiënt het juiste personeel op de juiste plaats krijgt. De klant moet zelf niet meer zoeken naar personeel om in de productie te plaatsen. Een grote zorg minder, want het gaat over knelpuntberoepen. Daarnaast voorzien we onder andere de nodige opleidingen, werkmateriaal, PBM’s, … Dat moeten ze zelf dus ook niet meer voorzien. Samengevat kunnen we stellen dat ontzorging van de klant het grote voordeel is.
“De klant moet zelf niet meer zoeken naar het juiste personeel,
dat is een grote zorg minder.”
Hoe vindt Techni Masters de technieker die het best bij de klant past?
We zijn dagelijks bezig met het zoeken en rekruteren van technische profielen. We praten meerdere keren met een kandidaat, we nemen technische testen af en kijken ook naar de attitude. Past de persoon die we voorstellen wel echt bij de klant? Er gaat eigenlijk een heel proces aan vooraf vooraleer een technieker effectief start bij de klant. Alleen op die manier vinden we de ideale match.
Hoe maakt Techni Masters het verschil ten opzichte van de concurrentie?
Het grote verschil is dat wij altijd werken met langetermijnprojecten van minstens 1 jaar bij dezelfde klant. Daarnaast zijn we ook een familiaal bedrijf, wat inhoudt dat er een goed contact is met en tussen de werknemers. Er is een heel open communicatie, ook met de klant.
Ten slotte biedt Techni Masters alleen maar mensen aan met de juiste expertise: 5 jaar ervaring is essentieel. Wanneer we dan iemand plaatsen bij de klant, is hij of zij al na een drietal weken volledig ingewerkt.