Willems Veranda’s over de geslaagde samenwerking met de schoonmaakdivisie van Multi Masters Group

“Cleaning Masters is een geoliede machine”

Ian Michiels - verantwoordelijke wagenpark en infrastructuur bij Willems Veranda's - is heel tevreden over de facilitaire diensten van Multi Masters Group.

Willems Veranda’s is dé onbetwiste marktleider in België in de verandabouw. Eind 2021 ging Ian Michiels, verantwoordelijke voor de infrastructuur, op zoek naar een nieuwe facilitaire dienstverlener. Tijdens die zoektocht raakte hij onder de indruk van Cleaning Masters.

Willems Veranda’s is de marktleider in België

Wie veranda’s zegt, zegt Willems Veranda’s. Het bedrijf zag het levenslicht in 1984 en werd sindsdien de grootste Belgische speler in de verandabouw. “Dat heeft hoofdzakelijk te maken met prijs-kwaliteit”, zegt Ian Michiels, verantwoordelijke van het wagenpark en de infrastructuur. “Van productie tot plaatsing: we doen alles in-house. Jaarlijks leveren we zo’n 1.300 projecten af, voornamelijk aan particulieren.”

Topkwaliteit voor een betaalbare prijs

Een kernwoord in de groei die Willems Veranda’s doormaakte sinds de opstart is innovatie. Ian verduidelijkt: “We schuimen de markt altijd af op zoek naar nieuwe technieken die we kunnen implementeren in ons gamma. Dat heeft vaak met isolatie te maken, waar we echt naar het hoogste niveau streven. Je moet een ideaal evenwicht vinden tussen de warmte zoveel mogelijk buiten houden in de zomer en net het omgekeerde in de winter.”

Cleaning Masters verzorgt de schoonmaak, de glaswas en de gevelreiniging bij Willems Veranda's.

Cleaning Masters springt meteen in het oog

In september 2021 ging Willems Veranda’s op zoek naar een nieuwe partner voor de schoonmaak. Die vond het bij Cleaning Masters. “We zochten iemand die onze oude partner zou vervangen. Die samenwerking verliep niet echt goed. Communicatief liep het stroef en ook de geleverde kwaliteit stond niet op punt. Toen probeerden we het even intern op te lossen, maar ook dat bleek al snel te lastig. We vergeleken enkele firma’s en Cleaning Masters kwam er als beste uit, de connectie was er meteen.”

“Wat ons bij de opstart vooral opviel, was de manier van opvolging. Er zit effectief een opvolgsysteem achter de schoonmaak. Dat was het grote gemis: we stonden in het verleden altijd voor voldongen feiten, er was geen communicatie. Cleaning Masters neemt dit helemaal in handen. Dat hoor ik nu ook van de showroomverantwoordelijken.”

Communicatie via Multidesk

Voor Ian is het digitale platform Multidesk een belangrijke factor in de vlotte communicatie. “Via Multidesk kunnen we heel eenvoudig rapporteren. We gebruiken het om alles op te volgen, maar ook om communicaties uit te sturen naar de juiste personen. Daar zijn duidelijke afspraken rond gemaakt: de communicatie verloopt alleen via mij. Ik zie ook alle mails passeren van de inspectie naar de poetsdienst. Zowel de showroomverantwoordelijke als ikzelf staat altijd in cc, zo zijn we altijd goed op de hoogte.”

“Maar ik kan ook altijd bij Glenn terecht, mijn contactpersoon binnen Multi Masters Group. We hadden ooit een probleem met de facturatie. Er waren wat moeilijkheden tussen onze boekhouding en die van Multi Masters Group. Dat communiceerde ik naar Glenn en het was meteen opgelost. Dat is het grote voordeel: communicatief zit het heel goed.”

“Cleaning Masters neemt het helemaal in handen, dat misten we bij onze vorige partner.”

We zorgen ervoor

Wat heel belangrijk was voor Ian, was dat de nieuwe schoonmaakpartner de last volledig van zijn schouders zou nemen. De Multi Masters Group-slogan luidt niet zomaar ‘We zorgen ervoor’. “Cleaning Masters zet in op flexibiliteit en goede afspraken maken. In theorie kan je alles verkopen, maar de praktijk moet er ook zijn.”

Meesterschap, respect, vertrouwen en familiale nuchterheid: deze waarden wil Multi Masters Group tot bij al zijn klanten brengen. “Al vanaf mijn eerste contact met de inspectie werd het duidelijk: ze dragen deze waarden heel hoog in hun vaandel. Ze hebben een duidelijk plan van aanpak.”

Willems Veranda’s wenste net dezelfde ervaring die ook hun eigen klanten willen als er een veranda of woonuitbreiding geplaatst wordt. Je komt toe en na een week staat de veranda er. We maken goede afspraken waarover geen discussie mag zijn. Dat is heel belangrijk om goed te kunnen samenwerken. Dat gevoel hadden we ook bij Cleaning Masters: oké, dit zijn professionals.”

Cleaning Masters is de vaste schoonmaakpartner van Willems Veranda's.

“We streven naar een duurzame samenwerking in wederzijds vertrouwen.”

Willems Veranda's is heel tevreden over de schoonmaakdiensten van Cleaning Masters.

Willems Veranda’s over Cleaning Masters: “Een geoliede machine”

Naast de klassieke schoonmaak in de kantoorgebouwen zorgt Cleaning Masters ook voor gevelreiniging en glaswas van de veranda’s in de showrooms. “Dat veranda’s gepaard gaan met veel glaspartijen, hoef ik natuurlijk niet te zeggen. Als we bijvoorbeeld een opendeurdag hebben, moeten we volledig kunnen vertrouwen op de ruitenwasser. De veranda’s moeten blinken, en daarin slaagt Cleaning Masters met glans tot op heden.”

Is er iets wat Ian zou willen veranderen aan de samenwerking? “Neen, de samenwerking loopt prima. Ik durf zelfs te zeggen dat het een geoliede machine is. Momenteel is Cleaning Masters actief in drie showrooms voor de schoonmaak en glaswas. Op termijn is het zelfs de bedoeling om ze alle zeven uit te besteden. Ik weet ook dat Multi Masters Group enorm veel diensten aanbiedt, groenonderhoud bijvoorbeeld. Als het moment zich ooit aanbiedt om hiervoor een partner te zoeken, zal er zeker aan Green Masters gedacht worden.” 

Willems Veranda’s in het kort

  • Onbetwiste marktleider in België
  • Jaarlijkse oplevering van 1300 projecten
  • 7 vestigingen over heel België en meer dan 30.000 tevreden klanten
  • Samenwerking met Cleaning Masters voor klassieke schoonmaak, glaswas en gevelreiniging van de showrooms en kantoorgebouwen

Terug naar boven