EcoVadis beloont MVO-beleid van Cleaning Masters met zilveren medaille

EcoVadis beloont MVO-beleid van
Cleaning Masters met zilveren medaille

Cleaning Masters heeft van EcoVadis een zilveren medaille gekregen voor zijn MVO-beleid. De schoonmaakdivisie van de Multi Masters Group scoort vooral heel hoog op het onderdeel ‘Milieu’.

EcoVadis is een internationale organisatie die in 150 landen bedrijven doorlicht om te peilen naar hun inspanningen op het vlak van ‘corporate social responsibility (CSR)’ of maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). EcoVadis legt een bedrijf een uitgebreide vragenlijst voor gebaseerd op de sector waarin de onderneming actief is en de antwoorden daarop dienen gestaafd te worden met de nodige documenten.

Tijdens deze doorlichting komen vier grote thema’s aan bod: ‘milieu’, ‘arbeid en mensenrechten’, ‘ethisch verantwoord ondernemen’ en ‘duurzaam aankopen’. Binnen die thema’s peilt EcoVadis naar de mate waarin bedrijven aandacht besteden aan zaken als energieverbruik, gezondheid en veiligheid van de werknemers, sociale dialoog, arbeidsvoorwaarden enzovoort.

Hoge score op het onderdeel ‘milieu’

“Deze doorlichting is op verschillende vlakken een verrijking”, zegt Tom Liottier, Quality Manager van de Multi Masters Group. “Enerzijds is deze erkenning belangrijk omdat sommige grote bedrijven zich bij de evaluatie van potentiële leveranciers baseren op de resultaten van de EcoVadis-enquête. Dan is het bijvoorbeeld belangrijk om te weten dat Cleaning Masters op het vlak van milieuzorg bij de top 7% van de doorgelichte schoonmaakbedrijven behoort.”

“Anderzijds levert deze doorlichting elk jaar weer goede tips op om onze MVO-inspanningen nog te verbeteren. Bij de eerste doorlichting, enkele jaren geleden, kende EcoVadis ons een bronzen medaille toe. Door het ter harte nemen van hun aanbevelingen slagen we er sindsdien elk jaar in om onze score te verhogen. Zo krijgen we al een paar jaar de zilveren medaille. Als we deze lijn kunnen doortrekken, dan mogen we stilaan gaan dromen van goud.”

Terug naar boven