30-jarige Multi Masters Group kiest voor nieuwe aanpak

Multi Masters Group viert zijn 30e verjaardag. Dat gaat niet onopgemerkt voorbij. “We slaan een nieuwe weg in. Wij zijn de eerste dienstverlener in België die een totaalpakket van facilitaire diensten in eigen beheer aanbiedt”, zegt Philip Paelinck, managing director van Multi Masters Group. “Wij kunnen onze klanten volledig ‘ontzorgen’.”

Multi Masters Group is gegroeid uit het familiale schoonmaakbedrijf Cleaning Masters. Anno 2019 telt de groep negen divisies, bijna 4.000 medewerkers en realiseert ze een omzet van ‚Ǩ 162 miljoen. Elke divisie heeft een eigen specialiteit, denk maar aan schoonmaak in de breedste zin van het woord, ongediertebestrijding, groenonderhoud, technisch onderhoud, las- en constructiewerken, catering en sinds vorig jaar ook bewakingsdiensten. Daarnaast heeft de groep een eigen uitzendkantoor. “Ondanks onze sterke groei zijn we nog altijd een familiebedrijf. Daar zijn we best fier op”, zegt Philip Paelinck.

Virtual reality

Naar aanleiding van de 30e verjaardag liet Multi Masters Group een marktonderzoek uitvoeren. Dat leverde een aantal interessante conclusies op, “waarop we ons ‘Strategisch Plan 2022’ hebben gebaseerd. Onze ambitie is om binnen drie jaar een omzet van, 222 miljoen te realiseren.”

In het marktonderzoek werd gepeild naar de perceptie van de klanten. “Zij dichten ons vier waarden toe: respect, meesterschap, vertrouwen en familiale nuchterheid. Daar herkennen we ons perfect in. Geef toe, wie wil zulke mooie woorden niet aan zijn dienstverlening gekoppeld zien?”

Uit het marktonderzoek blijkt ook dat Multi Masters Group geroemd wordt om haar inventiviteit. “De meest recente nieuwigheid is onze Multi Masters Academy, ons eigen opleidingscentrum waar onze medewerkers via virtual reality allerhande trainingen volgen. En al onze divisies gebruiken het door onze eigen mensen ontwikkelde digitale communicatie- en opvolgsysteem Multi Desk, met daaraan gekoppeld het kwaliteitsmeetsysteem QMS. Op die manier weten onze klanten op eender welk moment waar wij mee bezig zijn. Dat appreciëren ze, net als het feit dat wij sterk inzetten op maatschappelijk verantwoord ondernemen.”

Managing director Philip Paelinck van de Multi Masters Group. (Foto Gert Moors/Multi Masters Group)


Het artikel zoals het vandaag is verschenen in ‘De Tijd’.

Het onderzoek leverde ook een werkpunt op. “Onze klanten weten vaak onvoldoende over het brede dienstengamma dat wij aanbieden. Wie beroep doet op de schoonmaakteams van Cleaning Masters weet bijvoorbeeld onvoldoende dat Techni Masters hem kan helpen met het technisch onderhoud van hun gebouw of hun productielijn. Daar gaan we iets aan doen.”

Antilope

De oplossing ligt voor de hand. “Vanaf nu treden we naar buiten als Multi Masters Group, als een hechte en polyvalente groep die haar klanten volledig ‘ontzorgt’. Onze bedrijfsmissie is duidelijk: ‘Via een brede waaier van diensten ervoor zorgen dat bedrijven en organisaties in heel België zich volledig op hun missie kunnen toeleggen’. Het komt erop aan te zorgen dat bedrijven kennismaken met onze brede waaier van diensten, dat ze weten dat wij hen met alle mogelijke facilitaire zaken kunnen helpen.”

Om de herkenbaarheid te vergroten, werd een nieuwe huisstijl geïntroduceerd. “Alle onze bedrijven hebben nu een logo waarin de antilopen, het lievelingsdier van onze stichter Paul de Schutter, vader van huidig voorzitter Nicolas de Schutter, een centrale plaats innemen. Voorts hebben we ook aandacht besteed aan de namen van onze divisies. De ‘voornaam’ verwijst naar hun specialiteit. Onze Green Masters verzorgen het groen, onze Techni Masters zijn technische bollebozen enzovoort. Om het familiale karakter van Multi Masters Group te benadrukken, krijgen alle divisies dezelfde achternaam: ‘Masters’. Onze mensen zijn meesters in hun vak, zoals blijkt uit het marktonderzoek.”

Security Masters

Enkele divisies hebben een volledig nieuwe naam gekregen. Bewakingsfirma Flanders Port Security werd omgedoopt tot Security Masters. Max & Masters, gespecialiseerd in bedrijfscatering en het organiseren van events, heet nu Catering Masters.

Tot slot zien we in de nieuwe logo’s de toevoeging ‘by Samsic’ opduiken. Een verwijzing naar het Franse moederbedrijf van Multi Masters Group. Samsic is een grote speler op de Europese, facilitaire markt. “De naam Samsic doet misschien een belletje rinkelen als sponsor in het wielrennen en het voetbal. Mede dankzij hen zijn wij uitgegroeid tot de eerste dienstverlener in België die een compleet pakket facilitaire diensten in eigen beheer aanbiedt. En met dat volledige aanbod voelen wij ons helemaal klaar voor nog eens minstens 30 jaar.”

Terug naar boven