De impact van een facilitaire dienstverlener op uw medewerkers

Het inschakelen van een facilitaire dienstverlener als Multi Masters Group heeft voor u een belangrijk doel: ontzorgd worden. U verwacht van de facilitaire dienstverlener dat hij het facilitaire beheer van uw gebouwen op zich neemt, zodat u zich kan concentreren op uw core business. Maar niet alleen u profiteert hiervan, de gebruikers van uw gebouwen ook.

Facilitaire dienstverlener en de ‘guest journey’

Dagelijks komen er verschillende personen langs in uw gebouwen, van medewerkers tot (potentiële) klanten. Zij ervaren de kwaliteit van de dienstverlening dag in dag uit en zijn het beste geplaatst om die te beoordelen. Is het gebouw proper, goed onderhouden, heerst er een aangename sfeer,…? Om dit in kaart te brengen, maken we bij Multi Masters Group gebruik van zogenaamde ‘guest journeys’.

Een guest journey omvat alle relevante ‘touch points’ van een site of gebouw waarmee een gebruiker of bezoeker van een gebouw in aanraking komt. Vanaf het moment van aankomst tot zijn vertrek. Denk bijvoorbeeld aan de parking of de receptie, maar ook vergaderruimtes, de koffiemachine, toiletten, enzovoort. De beste manier om het facilitaire beheer van een gebouw aan te pakken, is dus door zich in de schoenen van de gebruiker te verplaatsen.

facilitaire dienstverlener - Multi Masters Group

Met een total facility partner bent u er zeker van dat alles gestroomlijnd verloopt. Alle touch points in de guest journey worden opgevolgd door één facilitaire dienstverlener. Zo verhoogt u niet alleen de efficiëntie en kwaliteit, maar ook de tevredenheid van de gebouwgebruiker.

Een menselijke connectie

Om ervoor te zorgen dat men op alle vlakken tijdens de guest journey een zo positief mogelijk gevoel ervaart, moet de kwaliteit op niveau zijn. Maar ook hospitality staat steeds vaker bovenaan de prioriteitenlijst, ook bij Multi Masters Group. Hospitality staat al enkele jaren in het lijstje van dé FM-trends voor de toekomst en in 2023 is dat niet anders. Meedenken met de klant, vriendelijkheid, beleefdheid, … Er moet een goede, menselijke connectie zijn tussen de klant en de medewerkers van facilitaire dienstverlener. En laat hospitality nu net de rode draad zijn doorheen onze MM-Academy, waar we volop gaan voor opleidingen op maat en de persoonlijke groei van onze masters.

Facilitaire dienstverlener en de positieve impact op uw bedrijf

Wanneer u het facilitaire beheer van uw gebouwen uit handen geeft, wilt u natuurlijk dat er een last van uw schouders valt. U kan het loslaten en u kan vertrouwen op uw facilitaire partner. Maar dé grootste bijdrage die we als facilitaire dienstverlener kunnen leveren, is misschien wel een positieve impact hebben op uw bedrijf en de werking ervan. Concreet: het rechtstreeks beïnvloeden van de mensen die in uw bedrijf werken dankzij onze dienstverlening. Dankzij goede ervaringen voelen mensen zich beter op het werk, hebben ze een positiever beeld over het bedrijf en communiceren ze er ook positiever over.

Case: thuiswerk

Mensen werken steeds vaker van thuis uit. De huidige technologie maakt dit steeds makkelijker en de coronapandemie heeft dit proces enorm versneld. Ondanks dat dit heel wat voordelen heeft, kan veelvuldig thuiswerk op lange termijn ook gevolgen hebben op de productiviteit binnen een werkomgeving.

Een facilitaire dienstverlener als Multi Masters Group kan hier een belangrijke rol in spelen door mee een aangename werkomgeving te creëren. Een sleutelprincipe hier is om de ‘ik moet op kantoor komen werken’ te veranderen naar ‘ik wil op kantoor komen werken’ (al is een hybrideregeling in de toekomst het meest waarschijnlijk).

Om de motivatie om op kantoor te werken te verhogen, moet de ‘waarom’-vraag beantwoord worden. ‘Waarom wil ik op kantoor werken?’. Zo krijgen medewerkers actief de mindset dat werken op kantoor leuk en aangenaam is. Maar dus: waarom? Wel, een beter onderhouden en properder gebouw zorgt ervoor dat medewerkers hun weg richting kantoor steeds makkelijker terugvinden. Ze zien elkaar vaker in persoon, wat de productiviteit ten goede komt en wat op zijn beurt weer positief is voor de groepsdynamiek, motivatie en loyaliteit.

Terug naar boven